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  #1  
Vieux 21/08/2009, 15h10
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Nouvelle info : le nombre max, hardcodé, de provinces n'a pas été changé
D'après ce que j'ai lu sur levdf, ce n'est pas vraiment leur faute, Paradox semble avoir enjolivé leur accord de licence en disant que tout était C++ et puis l'équipe découvre que ce type de limite est codée en assembleur..
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Franquin : " Moi boy-scout ? Tu veux rire. J'ai échappé à tout : à la chorale, à l'équipe de foot , à l'armée, et oui, j'ai même échappé aux scouts..."
Balzac : " Pour empêcher les peuples de raisonner, il faut leur imposer des sentiments".
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  #2  
Vieux 21/08/2009, 17h26
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Envoyé par Lafrite Voir le message
Paradox semble avoir enjolivé leur accord de licence en disant que tout était C++ et puis l'équipe découvre que ce type de limite est codée en assembleur..
Ah merde j'ai oublié mon dictionnaire Lafrite-Français
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[20:58:20] Akmar Nibelung, Gott dit:
je m'incruste pour faire genre j'ai des amis autres que les pizzas
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  #3  
Vieux 21/08/2009, 17h43
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De mémoire, le C++ c'est un langage de programmation relativement clair et simple, très courant et assez facilement modifiable pour quiconque dispose des outils et des connaissances dans ce langage, l'assembleur c'est un gros machin qui avale des morceaux de codes et qui les changent en quelque chose de hautement incompréhensible , pour le modifier il faut utiliser un autre gros machin et l'interprétation du résultat est assez fastidieuse...

Si c'est confirmé, c'est quand même vache de la part de Paradox de ne pas avoir fait plus pour les aider...

Dernière modification par Maurice Morisson ; 21/08/2009 à 19h47.
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  #4  
Vieux 21/08/2009, 19h25
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Envoyé par Coelio Voir le message
Ah merde j'ai oublié mon dictionnaire Lafrite-Français
Pas mal le dico français-cypho, en tout cas.

Mmmouais...une nouvelle arnaque patchpayante paradox, quoi....
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"L'abstinence est une perversion sexuelle comme une autre."


Ar Sparfell



( Ouais, si y'en a qui me citent dans leur signature, pourquoi pas moi? )
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  #5  
Vieux 22/08/2009, 11h21
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Mmmouais...une nouvelle arnaque patchpayante paradox, quoi....
Sauf que Paradox n'allait plus sortir de patch pour EU2.. l'équipe externe qui gère "For the Glory" espère bien, elle, en sortir plusieurs et gratuitement.

La conclusion du post de Yoda sur le vdf

Citation:
Le dernier compromis est le rapport qualité-prix. Wink
Ce qu'on a déjà fait, c'était "pour la gloire" au départ et pour les fans en espérant attirer de nouveaux joueurs par la même occasion. Ceux qui nous font confiance ne seront pas déçus mais il faut aussi qu'on puisse s'inscrire dans la durée et une démarche étape par étape. C'est la première pierre, j'ai bien l'intention d'en ajouter beaucoup d'autres.
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  #6  
Vieux 02/09/2009, 17h19
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Premier Dev diary!

Citation:
Hello everybody, and welcome to our first development diary for ‘For the Glory’ (FTG). I know this is not Wednesday…

The story began with the announcement of the Europa Engine License Program in January 2008. FTG project was launched in June 2008 and we started the hard work with a main goal in mind: enhancing Europa Universalis II (EU2) but not changing it. Some members of the team are also leaders of one of, if not the most famous mod for EU2: AGCEEP (more than 10,000 historical events and growing, a 1,000 page book for all historical descriptions covering all the continents). With this mod EU2 was pushed to its limits, and with a complete knowledge of the game, we wanted to add what was “missing” in EU2, not redoing some kind of EU3. They are different approaches for different players and different play styles, but both are complementary to one another.

AGCEEP is bundled with the game as a mod and other scenarios are available for those who prefer them. Any other mod or scenario can be added to FTG.

Let’s start introducing the team:
Dietmar1982
Garbon
GeneralSnoopy
MichaelM
Wreck
and I, YodaMaster

Some new members will be mentioned in future dev diaries. Some other members joined the team but were unable to be involved or resigned for personal reasons. I just want to thank them now for trying to participate.

Our main tasks in the project:
GeneralSnoopy, MichaelM and Wreck handled the conversion of the source code to the new development platform. The result for players will be compatibility with most recent Windows systems, including Seven. For us, the result was a better control of the source code and bug hunting.

They also focused on game mechanism enhancements, with Dietmar1982 focusing on settings for the game. MichaelM also greatly enhanced the script engine and added many interface improvements. Garbon, as “technical advisor” (i.e. not a programmer) encouraged us and enhanced game scenarios. Well, he has another secret task that started few years ago...

And finally, with Wreck’s new database engine, I was able to build a fully reworked database structure, breaking almost all the limits of the Europa Engine. I also focused on interface and new game features.


Let’s take a look at the interface.

The screenshot is for a 1280x960 resolution. I didn’t dare post a 1680x1050 screenshot but it could have been possible with my 22” wide screen! FTG supports any screen resolution beginning with 800x600. I also had the choice but I preferred to use a modern font and enhanced shields for this screenshot. Selection is easy in the Settings screen before starting a scenario or loading a save file.
This is also the default interface for all countries if no one is defined for the played country.

On the screenshot, you can see the political map mode and yes, it is playable. I can switch display of armies on or off if I want.

On top of the screen, you will find a reworked bar where information adjusts according to the chosen resolution. More room for information, even in 800x600. Just under the top bar, you can see little red flags with different symbols. They are reminders and warnings (notifiers) for the player. Thirteen notifiers are available in the game.

On the left, there is the classic information window. All information windows have been enhanced. In this one, uniforms are exactly the same as on the map and icons for infantry, cavalry and artillery are now shiny gold. Just over the mini map, five icons for different map modes. From left to right: terrain, political, value and... just guess the last two ones. Under the mini map, the three buttons for menu and zoom in/out. Shortcuts for zoom are +/- but why not use the mouse wheel instead?

At the bottom of the screen, no surprise here with the information log.

Let’s take a closer look at the displayed map now. This is indeed the old EU2 2D map. Don’t try to find 3D in this game, Europa Engine was not made for it. As a consequence, FTG is compatible with all maps created for EU2. The same 2020 provinces limit but this is the only limit that didn’t change. All others have been broken and numbers are now unlimited except the number of possible countries: 1000.

If you look closer, you can see Russian cores on the map. I play Poland in the standard “Age of Mercantilism” scenario (1617) but I can check the cores of any other country. All the cores shown on this screen are national provinces of Russia. We could have trouble with Russia in the future because of Livland. You can see national provinces have a symbol over the shield and a banner just under. The symbol and the banner are important. All cores are not necessarily national provinces now.

Again, if you look closer you can see the Russian city set for Russia but take a look at Smolensk. Obviously, the culture of this province is not Polish. The city will evolve with time even if the culture of the province doesn’t.

In the next diary, we will see settings and integration of mods in detail. To be continued...


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Bon... J'ai peut-être fait quelques petites concessions...
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  #7  
Vieux 02/09/2009, 17h26
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En prime, un autre screen:

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  #8  
Vieux 03/09/2009, 11h35
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La campagne de recrutement des beta-testeurs est ouverte.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/...d.php?t=427587
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  #9  
Vieux 03/09/2009, 12h48
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je ne rejette pas en bloc.
Attendons de voir.

J'ai toujours la nostalgie, et je suivrai cela avec intérêt.
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on peut caresser des idéaux sans s'éloigner d'en bas...

En France, on n'a ni pétrole, ni idées. Mais on a des taxes...
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  #10  
Vieux 03/09/2009, 12h53
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En tout cas, ça fait du bien à la carte et à l'interface.
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