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#1
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Nota : afin de rendre le texte plus compréhensible, j'ai privilégié l'esprit du texte et non une traduction mot à mot ce qui explique les différences sensibles entre les versions anglaises et françaises du texte.
lien vers le texte original : site paradox -------------------------------------------------------------------------------------- Its almost two weeks since we last put out a development diary. Last week we simply were too busy to even take the thirty minutes of putting together a small update like this. Of course we can’t hold off these things indefinitely though. The mapteam have worked a lot on removing the legolook of the political map, and split squares up into sub triangles wherever possible. Meanwhile, our interface focus have been on enhancing tooltips, and colorizing a lot of numbers into green and red depending on context and value. Also, a lot of mapmodes have gotten expanded features. The new metaserver is coming along nicely, and the new registration system is now ready. Gamebalancing is going along nicely now, and the new difficulty system is implemented, which exports all bonus/maluses for everyone. We’ve started working on the tutorial now, and hope it should provide an easy route for new players into the game. This means we are pretty much feature complete now, and will focus on bugs and AI from now on.. Here we see russia about to colonise the far east. Basically, the system work similar to EU2, except that we removed the paint-the-map-marker formerly known as trading posts, and instead made colonists slightly cheaper. However, there are now two new flexible options when at war. Burn colony, which lets you completely eradicate that enemyowned colony from the map, while also damaging your reputation. You can also seize a colony immediately during a war, which makes it yours permanent directly without waiting for a peace negotiation. Today, we actually added a second little screen for you all to see. This is in the trade mapmode, where you can see the different tradezones. It also depicts with black stripes, which provinces have owners that are refusing us trades. ------------------------------------------------------------------------------ Auteur original: Johan Voili, voilou, bonne lecture ! ![]()
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Un Worms peut en cachez un autre |
#2
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J'ai un peu de mal a comprendre la carte commerciale là..
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EU2 : GPO Molo, l'AAR. |
#3
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à mon avis les hachures doivent être pour les régions des pays qui t'interdisent leur(s) COT ...
ils auraient pu mettre au point un système un peu plus complexe quand meme coté commercial :s genre les COT sont interdits mais les commerçant des deux pays se battent prioritairement l'un contre l'autre... parceque çà m'a toujours fait rire de voir le brandbourg m'interdire le commerce :s
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Loose, Jambon et Fromage |
#4
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![]() Citation:
Dommage qu'ils n'aient pas abandonné le système des CoTs pour un système de voies commerciales. Quant au niveau système de colonies je vois déjà d'ici les guerres coloniales à répétition et les bourages de colons sur les mines d'or et CoTs pour empécher qu'on les pique ou qu'on les brûle ![]()
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"There is only one basic human right, the right to do as you damn well please. And with it comes the only basic human duty, the duty to take the consequences." – P.J. O'Rourke |
#5
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C'est clair que la colonisation s'annonce plus simpa en multi que dans EU2.
Quant au commerce syrco, dans EU2 deux pays s'embargotant se livrent automatiquement une guerre commerciale, c'est les marchands de ton enemis qui seront viré d'un COT en priorité. Pas de raison pour que ce ne soit pas repris a priori. Ce que je trouve étrange sur la carte des COT c'est que les zones ont l'air de respecter les frontières des pays ?
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EU2 : GPO Molo, l'AAR. |
#6
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Elles ont surtout l'air de suivre les frotnières des pays qui t'embargottent non?
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"Péricliter = tourner autour du clitoris" d'après "Le Dictionnaire de ceux qui ne savent pas" de Ar Sparfell |
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