Franconaute  

Précédent   Franconaute > Discussions diverses > Le forum du voyage > Viva deine Europejski language

Notices

Réponse
 
Outils de la discussion Modes d'affichage
  #1  
Vieux 05/09/2005, 19h59
Avatar de Terminus Est
Terminus Est Terminus Est est déconnecté
Vénérable ancien
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Bruxelles
Messages: 954
Par défaut Wallon tôdi!

C'en est assez! J'ai trop longtemps laissé à Arounet (dit "le bavard"), Massassa (dit "l'hispanique") et Von Aasen (dit "le fourbe") le monopole de ce forum multilinguistique: il est plus que temps de réagir et de contrebalancer l'influence des suscités par ma propre campagne en faveur du wallon, langage noble s'il en est

Je n'ai que peu de temps à consacrer à la tâche aujourd'hui (le devoir - de conversion des hérétiques au houblon - m'appelle ce soir), mais je compte bientôt inonder ce forum de chansons, hymnes et autres informations sur ce langage aux accents riches et savoureux.

Nous commencereons donc aujourd'hui par le chant officiel de la ville de Gembloux, Efants D'Jiblou:

Djiblou mès djins, èst st'on' gaiy' pitit'vile,
Coneuw' fwâr long, fwâr laudj' di tos costés;
Où c'qu'on î vique à l'auje èt bin tranquile,
Qu'a l'éw' li gaz èt l'èlectricité...
Ele a ossi s'rivire,
S'Pont d'briqu's èt d'pires.
Et cor on vi cloki
Rapétachi ;
Trwès toûrs, dès plac's tot's bèles,
Deûx monumints, sept tchapèles

REFRAIN
Efants D'Jiblou,
Voçi l'grand d'jou !
Vos èstoz.li fleûr di djon-nèsse...
Tchantez, dansez, l'amour est doù...
C'est st'audjoûrdu li grand'fiyèsse...
Efants D'Jiblou,
Gare aus vis djoûs ;
Profitez di' voss' bèl' djon-nèsse,
Tchantez, dansez, l'amoûr èst doù...
C'est st'audjourdu li grande fiyèsse

Djiblou mès d'jins, a connu des batayes,
Qu'ont ravadji nos maujon's èt nos tchamps ;
El' s'a r'dressi maugré tot' li mitraye,
Grâce al coradje di sès vayants èfants !
Elle a insi st'istwère
Po nos mémwères ;
Ça n'pout nin yèsse rovi
Pa djon-nes ou vis ;
Fuchans fiérs di noss'vile,
Po l'grand oneûr di nos familes.

Djiblou mès djins, fét dèl fin' coutèl'riye,
Et des tchèreuw's vantéy's dins tot l'payis ;
Po fé dè guèsse i gn'a on' distil'riye,
Et pwis I'sucriye po bin nos ayinçi.
El' a co c'qu'i faut voye
Sès bèlès vôyes
Et pwis "l'nec pus ultra"
S'fwère aus pourcias...
Qu'on vèng' di d'long èt d'laudje
C'est dé Sij'bèrt qu'on s'astaudje.

Djiblou mès djins, a dès aut's tit's di glwères ;
A l'institut èt v'nant d'tos lès payis,
Dès om's vègn'nut por aprinde, èst-ce à crwère,
A fé poussi dès frumint, des radis !
Ci qu'i nos dmère a dire
C'èst qu'i faut rire,
Et dj'ant bin djintimint
Com' complimint...
Vunoz djon-n's djins, mam'zèles,
L'ocâsion èst vrémint bèle...
__________________
Ah oui , je me rappelle ce jeu ....à un moment j'avais voulu
l'acheter ... puis en fait non (un peu comme les gars des
jmj qui veulent aller sauver les enfants en Afrique, puis en fait non)
(Ar Sparfell, à propos de Grand Prix Legends, 22/8/2005)

Dernière modification par Terminus Est ; 06/09/2005 à 05h07.
Réponse avec citation
  #2  
Vieux 05/09/2005, 21h22
Avatar de Massassa
Massassa Massassa est déconnecté
Franconaute
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Londres
Messages: 2 743
Par défaut

Terminus, tu as écrit ton message en blanc....
Réponse avec citation
  #3  
Vieux 05/09/2005, 22h00
Avatar de strabovortschkinn
strabovortschkinn strabovortschkinn est déconnecté
Super Rieur
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Un peu plous par là
Messages: 5 853
Par défaut

ouf !! j'ai eu peur !! j'ai cru un instant que tu allais parle du flamand !!


c'est marrant le wallon , meme si j'y pige niquepique
__________________


"L'abstinence est une perversion sexuelle comme une autre."


Ar Sparfell



( Ouais, si y'en a qui me citent dans leur signature, pourquoi pas moi? )
Réponse avec citation
  #4  
Vieux 05/09/2005, 22h06
Avatar de jmlo
jmlo jmlo est déconnecté
Franconaute
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: quand on tire on raconte pas sa vie
Messages: 6 026
Par défaut

Ah Gembloux ... célèbre défaite française !!!
Réponse avec citation
  #5  
Vieux 06/09/2005, 05h07
Avatar de Terminus Est
Terminus Est Terminus Est est déconnecté
Vénérable ancien
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Bruxelles
Messages: 954
Par défaut

Citation:
Envoyé par Massassa
Terminus, tu as écrit ton message en blanc....
T'aimes mieux en orange?
__________________
Ah oui , je me rappelle ce jeu ....à un moment j'avais voulu
l'acheter ... puis en fait non (un peu comme les gars des
jmj qui veulent aller sauver les enfants en Afrique, puis en fait non)
(Ar Sparfell, à propos de Grand Prix Legends, 22/8/2005)
Réponse avec citation
  #6  
Vieux 10/09/2005, 16h03
Avatar de Terminus Est
Terminus Est Terminus Est est déconnecté
Vénérable ancien
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Bruxelles
Messages: 954
Par défaut

Et pour ceux d'entre vous qui n'y comprennent que goutte, Wikipedia vient évidemment à votre aide

http://wa.wikipedia.org/wiki/Categoreye:Lingaedje_walon

Vous saurez bientôt tout du Pårticipe prezintrece et du Plaeçaedje di l' addjectif
__________________
Ah oui , je me rappelle ce jeu ....à un moment j'avais voulu
l'acheter ... puis en fait non (un peu comme les gars des
jmj qui veulent aller sauver les enfants en Afrique, puis en fait non)
(Ar Sparfell, à propos de Grand Prix Legends, 22/8/2005)
Réponse avec citation
  #7  
Vieux 10/09/2005, 16h07
Avatar de Terminus Est
Terminus Est Terminus Est est déconnecté
Vénérable ancien
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Bruxelles
Messages: 954
Par défaut

Et voici maintenant notre leçon du jour: les droits de l'homme en wallon!

Il a stu ad'mètu 'ne fèye po totes

Qui l'fondemint dè-l'lîbèrté, dè-l djustice èt dè-l'påye tot-avå l'monde, c'èst l'rik'nohnance dè-l'dignité qu'èst l'prôpe di tos lès-omes èt dès dreûts égâls qu'ils ont èt qu'on n'èlzi pout mèskeure;

Qui l'fêt' dè n'in rik'nohe ou dè foler ås pîds les dreûts d'l'ome ont k'dû sacwants a rabahî èt brutålizer l's-ôtes d'ine tèle manîre qui l'consyince di l'ûmanité ènn'a stu révoltêye;

Qui l'pus grand èspwér dès djins, c'èst l'avén'mint d'on monde wice qui lès-omes sèront lîbes dè djåser èt dè creûre, tot-z-èstant d'halés dè-l'sogne èt dè-l'mizére;

Qui lès dreûts d'l'ome divèt-èsse protéjés d'on rèdjime di dreût di téle dôrt qui l'ome ènn'arive nin a l'rèvole disconte l'abus dè pouvwér èt l'assèrvih'mint, fåte d'aveûr situ aconté èt après aveûr tot fèt po-z-èsse rik'nohou;

Qu'i fåt mète èn-avant, å-d'-dizeûr di tot, l'amitié inte lès peûpes èt les nåcions;

Qui lès peûpes dès Nåcions-Unies ont volou r'dîre chal leû fwé divins lès dreûts naturéls di l'ome, divins l'dignité èt l'valeûr dès djins, divins l'égålité dès dreûts inte lès-omes èt lès feumes, èt qu'il ont dit leû vol'té dè fé tot po mète èn-alèdje li progrès sociål èt po mète è plèce dès todi mèyeûzès condicions dè viker divins 'ne lîbèrté todi plus grande;

Qui lès-Etats Mambes s'ont-st-égadjî a mète èn-oûve po d'bon li rèspèt dès dreûts d'l'ome èt d'sès vrêyes lîbèrtés tot-avå l'monde, avou on côp di spale di l'Organizåcion dès Nåcions-Unies;

Qu'ine minme îdèye di cès dreûts èt d'cès lîbèrtés-chal èst dè-l'pus hôte importance po poleûr tini vrêmint ciste ègadj'mint-la.

L'ASSIMBLÊYE GÉNÉRÅLE proclame li prézinte

DÉCLARÅCION UNIVERSÈLE DÈS DREÛTS D'L'OME come èstant lès valeûrs qui tos lès peûpes èt totes lès nåtions divrît mète èn-ouve. Qui lès cis qui t'nèt l'vièrna dès sôciétés tot comme chaskeun' å rès, avou djoûrmay cisse Dèclaråcion è l'tiesse, sayèsse dè mète èn-avant li rèspèt d'cès dreûts èt lîbertés-chal, divins lès scoles èt l'éducåcion po nn'ariver, pitchote a midjote, gråce a dès mèzeûres nacionåles èt internacionåles, a 'ne rik'nohance di cès dreûts èt d'cès lîbertés-la, po qu'i sèyèsse mètous èn-alèdje po d'bon tot avå l'monde, ot'tant po lès populåcions dès-Etats Mambes zèls minmes qui po lès cisses dès téres qui sont d'zos leû k'dûhance.



Artike prumî

Tos lès-omes vinèt-st-å monde lîbes, èt so-l'minme pîd po çou qu'ènn'èst d'leu dignité èt d'leus dreûts. I n'sont nin foû rêzon èt-z-ont-i leû consyince po zèls, çou qu'èlzès deût miner a s'kidûre onk' po l'ôte tot come dès frés.



Artike deûzinme

Chaskeun', seûy-t-i ome ou feume, pout fé valeûr tos lès dreûts èt totes lès lîbèrtés qui nous sont rachou d'vins l'prézinte Dèclaråcion, èt n'pôrèt-on prinde nouk' po mons qu'i n'èst a cåse di s'race, dè-l'coleûr di s'pè, di s'lingadje, di çou qu'i creût, di sès-îdèyes so-l'politique ou so tot ôte tchwès, di qué payis qu'i provint, di s'condicion d'ritche ou d'pôve, dè-l'contrêye wice qu'il a vèyou l'djou ou bin d'tot minme qwè qui ç'seûye. Di pus' nolu n'deût påti dè-l'condicion di s'patrèye rapôrt ås-ôtes payis, qui l'contrêye ou l'payis di d'wice qu'i provint seyèsse indépandants, nin mêsses di zèls po d'bon ou bin rastrindou d'vins leûs dreûts, èt mågré tot çou qu'on pôreût tûzer di leû gouvèrnumint.



Artike treûzinme

Chaskeun' a dreût a-l'vicårèye, a-l'îberté èt a-l'sûreté po lu minme.



Article qwatrinme

Nolu n'sèrè t'nou come èsclåve ou ovrî sins salêre, l'èclavadje di tote sôrt, tot come dè fé martichî dès-èsclåves di tot l'minme quéle manîre sont disfindous.



Artike cinquinme

Nolu n'pôrèt-èsse må trêti, mètou a-l'torteûre, ou rabahi avou dès cruwélès ponnes nin dègnes d'in-ome.



Artike sihinme

Chaskeun' a l'dreût d'èsse rik'nohou tot-avå po çou qu'il èst sorlon si lwè tot come sès dreûts.



Artike sètinme

Turtos sont so-l'minme pîd po d'vant li lwè èt turtos ont dreût d'èsse protéjés d'-l'minme manîre pa li lwè. Turtos ont dreût a 'ne minme prôtècsion po n'nin èsse mètous so-l'costé d'ine manîre qu'îreût disconte li prézinte Dèclaråcion, mins ossu disconte to çou qu'pôreût miner a garanti onk èt nin l'ôte ou a tote sôrt di préférince.



Artike ûtinme

Chaskeun' a l'dreût d's'aler plinde èt d'èsse ètindou po d'bon dè-l'justice compétinte di s'payis, di tot çou qu'sèreût fêt po mète a må lès mêsses dreûts qu'lî sont rik'nohous dè-l'constitucion ou bin dès lwès.



Artike noûvinme

Nolu n'pout-èsse sins rêzon tchoûki è-l'pote, tinou èprîh'né ou tchèssi foû di s'payis.



Artike dîhinme

Chaskeun' a l'dreût d'èsse ètindou d'ine minme manîre, divant tot l'monde èt sins totès fêtès-îdèyes, divant on tribunål indépendant èt djusse qui dècid'ré d'sès dreûts ou bin d'sès d'vwérs, tot come lî r'vint l'dreût di s'disfinde di çou qu'on lî r'proche ou bin d'çou qu'on l'acuse.



Artike onzinme

1. Tot quî è-st-acusé d'ine måcule deût-èsse tinou po ènocint d'çou qu'on lî r'proche disqu'a tant qu'i seûye rik'nohou coupåbe, èco fåt-i qui s-procès seûye public, qui totes lès règues sèyèsse rèspèctêyes èt qu'il åye avou l'dreût di s'disfinde po d'bon.

2. Nolu n'pout-èsse condåné po 'ne sacwè qu'il a fêt ou qu'i n'a nin volou fé a on moumint wice qui, sorlon lès lwès di s'payis ou dè monde, çouchal n'èsteût nin co 'ne fåte. De-l'minme manîre, on n'è-l'pôrè puni pus fwèrt qu'i n'l'åreût stu å moumint wice qui l'afêre s'a passé.



Artike dozinme

Nouk ni pôrê aler hèrer s'narène divins l'vicårèye, li famile d'in-ôte, brokî ê s'mohone ou bin nahî d'vins sès lètes èt sès papîs, ni l'ac'sûre divins si-oneûr ou s'réputåcion. Chaskeun'a l'dreût d'èsse protéjé dès lwès disconte dès s'fêtès manîres.



Artike trazinme

1. Chaskeun' a l'dreût d'aler tot wice qu'i vout d'vins 'n-Etat èt d'î tchûzi come i vout l'plèce la qu'i vout d'mani.

2. Chaskeun' a l'dreût dè qwiter tot l'minme dué payis, minme li sonk, èt dè raler è s'payis qwand i lî plêt.



Artike catwazinme

1. S'il èst k'tchèssî, chaque ome a l'dreût dè cwèri a s'ahouter èt dè trover on ratrêt divins dès-ôtes payis.

2. On n'si pout nin chèrvi di ç'dreût la s'on-z-èst porsûvou po 'ne måcule qui li lwè réprouve ou po dès keûres qui vont disconte çou qu'lès Nåcion-Unies volèt mète èn-avant.



Artike qwinzinme

1. Chaskeun' a l'dreût a 'ne nacionålité.

2. On n'pout r'prinde a nolu, èt sins rêzon, si nacionålité, tot comme si dreût d'ènnè candjî.



Artike sazinme

1. Si vite qu'ènn'ont l'adje, ome èt feume, di tot l'minme quéle race, nacionålité ou r'lidjon, ont l'dreût di s'marier èt dè fonder 'ne famile. Il ont lès minmes dreûts po çou qu'ènn'èst dè marièdje, tant qu'i sont mariés ou s'i m'nèt a d'vôrcer.

2. Li marièdje ni s'pout fé qui dè-l'plinne vol'té èt dè-l'tchûze dès cis qu's'ont promètou lès-acwèrdances.

3. Li famile c'èst l'vrêye fondemint dè-l'socièté, lî r'vint l'dreût d'ine prôtècsion dè-l'sôciété èt d'l'Etat.



Artike dîsètinme

1. Tot l'monde, seûye-t-i a lu tot seû ou bin avou dès-ôtes, a l'dreût d'aveûr dès bins.

2. On n'pout r'prinde sès bins a nolu, sins bone rêzon.



Artike dîhûtinme

Chaskeun' a l'dreût dè tûzer çou qu'i vout, d'aveûr si consyince por lu èt dè priyî tot l'minme qué Bon Diu, çoula vout dîre ossu qu'i pout candjî di r'lidjon ou bin candjî d'îdèye. Tot seû ou bin avou dès k'pagnons, è s'mohone to come å d'fou, i pout dîre tot hôt çou qu'i creût, l'aprinde ås-èfants, tot come ènnè fé-årèmus ou lès cérémon'rèyes.



Artike dî-noûvinme

Chaskeun' a l'dreût d'sès-opinions èt l'lîbèrté d'èlzès d'ner a k'nohe, çou qui vout dîre qu'on nè-l'pôrè toûrmèter po çou qu'i tûze èt qu'i pout cwèri sins rat'na lès informåcions come lès îdèyes, ènnè r'çure èt 'nnè ripåde lådje èt lon, minme foû payis, èt di tot l'minme quéle manîre.



Artike vintinme

1. Chaskeun' a l'dreût di s'rapoûler ou d's'acolèber po 'ne bone cåse.

2. Nolu n'pout-èsse fwèrci dè fé pårtèye d'ine associåcion.



Artike vint-euninme

1. I r'vint a chaskeun' li dreût dè prinde si pårt po çou qu'ènn'èst dè tinre li vièrna di s'payis, seûye-t-i dirèctèmint, ou bin tot tchûzihant lîbrèmint dès r'pruzintants.

2.Chaskeun' a l'minme dreût dè prinde on posse divins l'administråcion dis s'payis.

3. Li vol'té dè peûpe c'èst l'fondemint dè pouvwèr d'on gouvèrnumint; cisse vol'té-là si deût d'ner a k'nohe divins dès-èlèc'cions qui sûvèt l'dreût dè djeû, qu'on deût adjèrcî a tchoke, avou l'sufradje ûniversél : in-ome ine vwè, èt å vôte sècrèt, ou di tot l'minme quéle ôte manîre qui rèspèceye li lîberté dè ci qui deût d'ner s'vwès.




Artike vint'deûzinme

Chaskeun' come mambe dè-l'sôcièté, a dreût a-l'sécurité sociâle; èlle èst fondêye po qu'l'ome åye çou qu'a dandjî po s'dignité come po frudjî d'cwèr èt åme. Chaque payis deût fé çou qu'i pout sorlon sès ritchèsses èt si-organisåcion, mins s'deût-i poleûr compter ossu so on côp di spale dès-ôtès nåcions.



Artike vint'treûzinme

1. Chaskeun' a l'dreût d'ovrer, dè tchûzi l'mesti qu'lî plêt, dè-l'fé divins dès bonès condicions èt d'èsse aasûré disconte li chômèdje.

2.Turtos on dreût, sins nole diférince, a on minme salère po on minme ovrèdje.

3. Tos lès cis qu'ovrèt on l'dreût d'èsse payis d'tèle sôrt qu'il åyèsse assez po viker èt po fé viker leû famile, sins qwè èlzi r'vinrè dè toucherd'ine manîre ou d'ine ôte, ine sacwè d'pus' qui çou qu'gâgnèt.

4. Chaskeun' a l'dreût d'èmantchî avou dès-otes dès sindicats èt d'fé pårtèye d'on sindicat po disfinde sès-intèrèts.



Artike vint'cwatrinme

Chaskeun' a l'dreût di s'ripwèzer èt dè prinde dè bon tins. Insi n'deût-on nin l'oblidjî d'ovrer a fwèce sins r'las èt foû mèzeûre èt lî r'vint-i dès condjîs payis å bout d'on tins.



Artike vint'cinquinme

1. Chaskeun' a l'dreût dè gågni assez po s'poleûr sognî èt-z-aveûr bon, por lu-minme èt s'famile, insi po çou qu'ènn'èst dè magnî, di s'moussî, di s'lodjî, dè payî l'docteur èt l'apoticåre ou bin lès chèrvices qu'ènn'a dandjî. Chaskeun' a l'dreût a-l'sécurité s'il èst sins-ovrèdje, malåde, invalîde, vèf, qwand i d'vint vî ou qwand i n'a pus nole rintrêye di çans' la qu'ci n'èst nin di s'fåte.

2. Les mames èt lès-èfants ont pôr li dreût d'èsse êdîs. Tos lès-èfants, qu'i sèyèsse vinous å monde di djins mariés ou foû dè sacrumint divèt-èsse protéjés dè-l'minme manîre.



Article vint'sîhinme

1. Chaskeun' a l'dreût d'aler è scole. Li scole ni deût rin coster, dè mons po çou qu'ènn'èst dès p'titès scoles la qu'tot l'monde deût-èsse oblidjî d'aler. On deût trover tot-avå dès scoles tècniques èt profèssionéles ; tot l'monde so-l'minme pîd deû poleûr fé dès hôtes-études sorlon sès mérites èt sès quålités.

2. L'éducåcion deût pèrmète a chaskeun' dè fé frudjî sès capåcités èt deût rinde pus fwèrt li rèspèt dès dreûts d'l'ome èt dès prumîrès lîbertés. Ele deût aminer les djins di tot l'minme quèle race ou r'lidjon, lès peûpes èt lès nåcions, a s'mî comprinde èt s'supwèrter, tot fant hôt avou lès Nåcions-Unies po çou qu'èst dè garanti l'pâye.

3. C'è-st-å prumî rang ås parints qu'i r'vint dè tchûzi l'mèyeuse sicole po leûs-èfants.



Artike vint'sètinme

1. Chaskeun' a l'dreût dè prinde lîbrèmint pårt a çou qui fêt l'vèye culturéle dè-l'comunôté, dè profiter dès-årts èt dè prinde pårt ås progrès dè-l'syince èt tot çou qu'aminèt d'bon.

2. Chaskeun' a l'dreût dè veûy garanti sès-intérêts po dès-oûves di syince, di scriyèdje ou d'årtisse, qu'ènnè l'ôteur.



Artike vint'ûtinme

C'è-st-on dreût po chaskeun' qui l'monde rote di tèle manîre qui, po 'ne classe ou l'ôte dè-l'société come d'on payis a l'ôte, lès dreûts èt lès lîbertés qui s'trovèt chal rachous si polèsse mète èn-alèdje.



Artike vint'noûvinme

1. L'ome a dès dvwèrs po l'communôté wice qu'i pout dègn'mint crèhe èt viker.

2. Po çou qu'ènn'èst d'sès dreûts èt d'sès lîbertés, chaskeun' divrèt d'morer d'vins lès-arôyes qui li lwè a mètou djusse po garanti li rik'nohance èt l'rèspèt dès lîbertés dès-ôtes, dè-l'moråle, dè-l'tranquilité èt dè-l'binåhisté d'turtos divins 'ne sôciété d'dèmocråtes.

3. Cès dreûts èt cès lîbertés-la ni spôront mây mète come dès hames è-l'vôye di çou qu'volèt fé lès Nåcions-Unies.



Artike trintinme

Rin di tot çou quis'troûve divins cisse Dèclaråcion-chal ni pout d'ner a tûzer d'in-Etat ou d'ine sakî, qu'il a l'dreût dè fé tot l'minme qwè qui pôreût mète a må lès dreûts èt lès lîbertès qu'î sont rachous.




__________________
Ah oui , je me rappelle ce jeu ....à un moment j'avais voulu
l'acheter ... puis en fait non (un peu comme les gars des
jmj qui veulent aller sauver les enfants en Afrique, puis en fait non)
(Ar Sparfell, à propos de Grand Prix Legends, 22/8/2005)
Réponse avec citation
  #8  
Vieux 10/09/2005, 16h26
Avatar de Massassa
Massassa Massassa est déconnecté
Franconaute
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Londres
Messages: 2 743
Par défaut

Tiens, une question...


Citation:
Dèclaråcion
Comment se prononce le å ?

Oui, je commence par des questions simples !
Réponse avec citation
  #9  
Vieux 10/09/2005, 16h34
Avatar de strabovortschkinn
strabovortschkinn strabovortschkinn est déconnecté
Super Rieur
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Un peu plous par là
Messages: 5 853
Par défaut

c'est marrant le wôôllon


tiens , autre question? comment ce dialecte wallon , somme toute assez different du francais , a t'il evolue vers un francais dit "standard" ? pourquoi n'a t il pas creer une langue a part , proche du francais?
__________________


"L'abstinence est une perversion sexuelle comme une autre."


Ar Sparfell



( Ouais, si y'en a qui me citent dans leur signature, pourquoi pas moi? )
Réponse avec citation
  #10  
Vieux 10/09/2005, 20h08
Avatar de Terminus Est
Terminus Est Terminus Est est déconnecté
Vénérable ancien
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Bruxelles
Messages: 954
Par défaut

Vu que mon lien Wikipedia ne marche apparemment pas, je le reposte ici:
http://wa.wikipedia.org/wiki/Categoreye:Lingaedje_walon

Pour le å, ça se prononce comme un "a" long, un peu comme le "comment ça vaaa ?" des Inconnus

Quand au passage du Wallon (langue d'Oïl, comparable au Picard ou au Normand) vers le français, je pense qu'il est surtout du à l'occupation française de nos contrées: au XVIII et XIXè siécles, la population est progressivement passée à l'utilisation du français et à son enseignement aux jeunes. Tu pourras trouver plus d'informations ici, si tu le souhaites:
http://www.wallonie.com/wallang/wal-fra.htm
__________________
Ah oui , je me rappelle ce jeu ....à un moment j'avais voulu
l'acheter ... puis en fait non (un peu comme les gars des
jmj qui veulent aller sauver les enfants en Afrique, puis en fait non)
(Ar Sparfell, à propos de Grand Prix Legends, 22/8/2005)
Réponse avec citation
Réponse

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : oui
Les smileys sont activés : oui
La balise [IMG] est activée : oui
Le code HTML peut être employé : non
Navigation rapide


Fuseau horaire GMT +2. Il est actuellement 09h55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Version française #19 par l'association vBulletin francophone