Franconaute  

Précédent   Franconaute > Jeux Paradox > Europa Universalis > Europa universalis 2 > Forum général EU2

Notices

Réponse
 
Outils de la discussion Modes d'affichage
  #1  
Vieux 09/09/2009, 11h25
Avatar de Emp_Palpatine
Emp_Palpatine Emp_Palpatine est déconnecté
Ronald Reagan du QG
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Höchlstr.2 8000 München 80
Messages: 5 298
Par défaut For the Glory: Carnet de Développement 2

Et voilà le deuxième carnet de développement!

Citation:
Development Diary #2 - 9th of September 2009

--------------------------------------------------------------------------------

Hello everybody, and welcome to our second development diary for ‘For the Glory’ (FTG).

Settings were Dietmar1982’s specific task. I just helped him with advice and source code when required. As a result, settings have been fully reworked and are now directly included in the game.

Here is the Settings screen:



Available values in the list for languages, fonts, styles and mods depends on definition files. It is easy to add new fonts and styles (different shield shapes) without replacing the default files. This is the same for languages and mods, and eventually several versions of the same mod at the same time without any conflict.

Here is a mod definition file (AGCEEP, for example...):

Code:
mod = {
name = "AGCEEP 1.XX"
dir = "agceep1xx"
style = { "classic" "enhanced" }
font = { "classic" "modern" }
language = { "english" }
}It means AGCEEP 1.XX (yes, 2.0 will be with the new map... after the release of the game) is located in agceep1xx folder of the mods section, proposes classic and enhanced styles, classic and modern fonts and only English language (any volunteers for translating into other languages?).

Fonts, styles and languages can be found in the folder of the mod (moddir) or directly in default FTG files. This is the same for all files required by a mod. A mod can use specific files, fonts, styles or languages. Everything is possible.

The list of mods in the settings includes a specific “Original (no mod)” choice. This is the default choice for playing standard scenarios.

Adding new fonts, styles or languages is easy in the same way. There is a devoted files structure for each type and similar definition files. For example, definition for the classic font of the game:

Code:
font = {
name = "Classic"
dir = "classic"
remark = "Original Paradox font"
}About languages, each aspect of the game (interface, countries, provinces, religions, events ...) is stored in a specific file with corresponding entries for texts. A mod that just focuses on scenarios or events won’t have to maintain a copy of the interface part, for example. It will be useful for future versions of the game and added features for the interface, won’t it?

Player’s choices are stored in a now easily recognizable Paradox style settings.txt:

Code:
moddebug = no
gui = {
language = l_english
}
graphics = {
size = {
x = 1680
y = 1050
}
fullscreen = yes
}
music = yes
lastmod = {
dir = "agceep1xx"
style = {
shields = "enhanced"
font = "modern"
}
}With this last played mod will be the default one when starting the game next time.

There is a moddebug option included in this file. Modders will find it useful when creating and testing their own mods. With this option set to yes, FTG generates a full log with for used files and thus possible inconsistencies in the structure of the mod.

Finally, added and chosen fonts, styles or languages have no influence for multiplayer. Cheksum will remain the same.


Choosing a mod or not will have influence on proposed scenarios and available savefiles. Here is the screen for single player and standard scenarios:


I played France last time (what else?). I just have to select the savefile, check the start date if necessary and click the START button now...

By the way, I suppose you figured out tricolor France and Union Jack flags (enhanced version) were displayed. Scenarios and savefiles keep track of historical changes for Coats of Arms.
__________________
Bon... J'ai peut-être fait quelques petites concessions...
Réponse avec citation
  #2  
Vieux 09/09/2009, 12h43
Avatar de vince
vince vince est déconnecté
Son excellence postissime
 
Date d'inscription: août 2005
Messages: 1 579
Par défaut

hmmm.... un billet rien que pour afficher les screen, du lobby...

ça doit pas avancer beaucoup, ce projet...
__________________
on peut caresser des idéaux sans s'éloigner d'en bas...

En France, on n'a ni pétrole, ni idées. Mais on a des taxes...
Réponse avec citation
  #3  
Vieux 09/09/2009, 13h07
Avatar de Emp_Palpatine
Emp_Palpatine Emp_Palpatine est déconnecté
Ronald Reagan du QG
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Höchlstr.2 8000 München 80
Messages: 5 298
Par défaut

Je pense que l'idée est de montrer que les settings sont maintenant au goût du jour, y compris pour les résolutions, et qu'il y a possibilité de sélectionner un mod, ce qui nous facilitera la vie.
__________________
Bon... J'ai peut-être fait quelques petites concessions...
Réponse avec citation
  #4  
Vieux 09/09/2009, 21h35
Avatar de Coelio
Coelio Coelio est déconnecté
Archevêque du Rebus
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Dans l'éclat de mes conquêtes
Messages: 5 055
Par défaut

Effectivement c'est un peu creux comme épisode (mais bon dans toutes les séries il y a des épisodes creux ). La sélection des modes est une bonne chose. Le reste (machins graphiques, résolution), je m'en tape un peu, mais ca peut pas faire de mal. Graphiquement ca a l'air plutot mignon comme interface mais bon, c'est pas non plus fondamental.

Attendons le prochain épisode, avec un petit rebondissement j'espère (Brandon finira t-il avec Brenda ? Aurons-nous un jour une carte genre mieux que la vanilla ? Est-ce qu'on pourra enfin relacher TOUTES ses provinces si on veut ?)
__________________

[20:58:20] Akmar Nibelung, Gott dit:
je m'incruste pour faire genre j'ai des amis autres que les pizzas
Réponse avec citation
  #5  
Vieux 10/09/2009, 00h15
Avatar de Massassa
Massassa Massassa est déconnecté
Franconaute
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Londres
Messages: 2 743
Par défaut

Ce n'est pas fondamental, mais la présentation est bien plus jolie. Merci Emp !
__________________
"I think Han Solo is the character we wish we were but we aren't, while Jar-Jar is the character we wish we weren't, but we are."
Réponse avec citation
  #6  
Vieux 10/09/2009, 00h18
Avatar de Emp_Palpatine
Emp_Palpatine Emp_Palpatine est déconnecté
Ronald Reagan du QG
 
Date d'inscription: août 2005
Localisation: Höchlstr.2 8000 München 80
Messages: 5 298
Par défaut

Citation:
Envoyé par Coelio Voir le message
Attendons le prochain épisode, avec un petit rebondissement j'espère (Brandon finira t-il avec Brenda ? Aurons-nous un jour une carte genre mieux que la vanilla ?
En ce qui concerne la carte, a part quelques modifications, il ne faut rien attendre pour la sortie du jeu.
Par contre, la carte de l'AGCEEP devrait sortir ensuite, une fois FTG released. Enfin on peut y croire.
__________________
Bon... J'ai peut-être fait quelques petites concessions...
Réponse avec citation
Réponse

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : oui
Les smileys sont activés : oui
La balise [IMG] est activée : oui
Le code HTML peut être employé : non
Navigation rapide


Fuseau horaire GMT +2. Il est actuellement 02h26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Version française #19 par l'association vBulletin francophone