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Emp_Palpatine 15/10/2009 11h08

For the Glory, Carnet N°7
 
Citation:

Hello everybody, and welcome to our seventh development diary for ‘For the Glory’ (FTG).

Today's diary is a little short because we're rushing to meet deadlines, but there's still plenty to talk about. I'll start with a sampling of new event commands.

If you followed the suggestions thread in the AGCEEP forum, you already know about the discover command.
Code:

command = { type = discover which = <id or -1> } # -1 = random adjacent to a known province
Want to model the historic HRE better? Use the hre command.
Code:

command = { type = hre which = <id> value = yes/no }
Another closely related command is electors:
Code:

command = { type = electors which = <tag> value = <number> } # leave "which" out for THIS
Stuck on which goods to give a province, because it has changed over time? Use the goods command!
Code:

command = { type = goods which = <id> value = <goods> }
The annex command has the exact behavior of the old inherit command, and the inherit command no longer gives provinces to their controller. No more jumping on Aragon and waiting for the event...

And now for a few triggers.
The other-country trigger allows you to check whether conditions are valid for a country other than the one receiving the event. For example, a Spanish event can check whether England is Protestant:
Code:

trigger = {
    ENG = {
        OR = {
            religion = protestant
            religion = reformed
        }
    }
}

Check whether this country is a vassal or an overlord:
Code:

isvassal = yes/no
Code:

isoverlord = yes/no
Check whether there is a trading post, a colony or a colonial city in a certain province:
Code:

tradingpost = <id>
Code:

colony = <id>
Code:

colonialcity = <id>
Note that because of the other-country trigger, all of the new province-based triggers check for the current country.

There are many more triggers and commands, but they'll have to wait for later. Now it's time for some eye candy!


BeBro and thrashing mad have been hard at work making new sprites. Here's a sampling of their handiwork:

http://img208.imageshack.us/img208/913/landhires.png

http://img208.imageshack.us/img208/4857/ste1sw.gif http://img208.imageshack.us/img208/611/rus1ne.gif http://img208.imageshack.us/img208/3363/rebstand.gif

http://img208.imageshack.us/img208/5964/navalhires.png

http://img208.imageshack.us/img208/4024/ship1anim.gif http://img208.imageshack.us/img208/4994/ship2anim.gif

http://img208.imageshack.us/img208/8105/siegegun.png

http://img208.imageshack.us/img208/3...egegunanim.gif


Birger has been busy, too, but his project will remain a secret for now. Stay tuned!

Massassa 15/10/2009 11h23

Les nouveaux sprites sont réussis. :hello:

Coelio 15/10/2009 12h43

Oui effectivement, j'aime bien :hello:

RoyalQuiche 19/10/2009 15h49

Ah ? Parce que vous y attachez de l'importance aux sprites ? Déjà c'est le côté 3D raté qui m'a fait fuir EU3 (50euros our 3 heures de jeu ... :ko:), alors sur EU2, pensez donc si je m'en gratte de la tronche des bonshommes.

M'enfin c'est vrai qu'il sont jolis.

Massassa 19/10/2009 15h54

Le fond est plus important que la forme, je pense que là-dessus on sera tous d'accord, mais c'est agréable de voir ce vieil EU2 passer par une cure de jouvence. :)

Quant à la 3D ... sans commentaires, je pense la même chose que toi. ;)

Cypho51 19/10/2009 16h57

Ils n'avaient qu'à refaire un EU3, avec toutes ses nouveautés, mais avec le look EU2. Là j'aurais été ravis! :mouais:

Coelio 19/10/2009 22h04

Citation:

Envoyé par Cypho51 (Message 182473)
Ils n'avaient qu'à refaire un EU3, avec toutes ses nouveautés, mais avec le look EU2. Là j'aurais été ravis! :mouais:

Pas moi !

La 3D, c'est le mal, mais même avec ses imperfections, le concept historique de EU2 me botte plus que le bordel EU3...

Cypho51 19/10/2009 22h17

Citation:

Envoyé par Coelio (Message 182478)
Pas moi !

La 3D, c'est le mal, mais même avec ses imperfections, le concept historique de EU2 me botte plus que le bordel EU3...

Oui, ce sont deux jeux totalement différents. EU3 n'est pas la suite de EU2, c'est un système vraiment différent.

RoyalQuiche 20/10/2009 02h34

Pour être honnête, j'aurais vraisemblablement passé plus de temps sur EU3 si il avait eu ce bon vieil "enrobage" à la EU2. Franchement, même si les graphisme ne font pas tout, EU3 est vraiment moche, et surtout, non seulement cette affreuse 3D n'apporte rien, mais elle rend le jeu plus fouillis et difficile pour s' y retrouver.

Mais je suis d'accord avec Cypho, ce sont 2 jeux assez différent, quant-à l'approche historique et aux mécanismes. Un peu comme HoI2 et HoI3.


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