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Voir la version complète : For the Glory: Carnet de développement n°5


Emp_Palpatine
30/09/2009, 14h48
Mercredi, la routine.

Hello everybody, and welcome to our fifth development diary for ‘For the Glory’ (FTG).

Since this is my first diary, I thought I'd begin by introducing myself. My name is Michael Myers and I am the co-lead developer on the project. I have been playing EU2 off and on (mostly on) since early 2003. When Paradox offered the licensing deal, I immediately jumped at the chance, but then realized that I didn't really have enough time to improve the game dramatically by myself. So when YodaMaster suggested we join forces shortly thereafter, I was happy to accept.

I have focused mainly on three areas: the script engine, small interface enhancements (improving things that annoyed me about EU2), and bugfixing. Today I'll introduce some of the changes to the script engine, but not triggers and commands; there will be time enough for those later.

One oft-requested feature for events is to have the AI chance be coded in the event. This is a simple enough change; simply put
ai_chance = <number> into all active actions, and the AI will make a choice based on the numbers. For example, if there are two actions, one with ai_chance = 150 and the other with ai_chance = 50, there is a 75% chance that the AI will choose the first one.

If at least one active action has no ai_chance defined, then the standard probabilities (which the player can change in the scenario options as shown in dev diary #3) will be used.

But let's back up a little. I keep saying “active” actions; what does that mean? Simply that each action can have its own trigger. If the trigger's conditions are not met, the action will not be displayed. This makes it no longer necessary to have multiple versions of the same event for different conditions (like for instance the Burgundian inheritance, which should behave differently if either France or Austria doesn't exist).

To facilitate this further, events are no longer restricted to four actions. They are only limited by the size of the screen; I've made test events with as many as 13 actions.

And did I mention that commands can have their own triggers also?

Finally, so as to make this diary at least a little visually interesting, here is the last new event feature. See if you can spot it:

http://img23.imageshack.us/img23/7924/eventt.png

Yes, you guessed it: your current domestic policies are now shown in the tooltip!

...Oh, yes, there's also that picture thing too.

And there are also a few other interesting things in the screenshot; can you spot them?

On les sent peu inspirés, cette semaine...

Coelio
30/09/2009, 14h52
Oui donc a part le fait que tu peux avoir 13 choix pour un event (ce qui dans la pratique ne va probablement pas servir très souvent) et une joulie photo pour illustrer ton event (plutôt une bonne idée, mais ca reste du gadget), rien à se mettre sous la dent :o:

vince
30/09/2009, 15h28
en effet... :?:

en tout cas esthétiquement c'est très joli.
Moi qui suis nostalgique de toutes ces belles couleurs...:love::love:

Emp_Palpatine
30/09/2009, 19h33
On voit quelques nouveautés dans les sprites, les alertes, les flags/shields au dessus des villes...

Mais effectivement, encore un diary de transition.

vince
30/09/2009, 20h59
On voit quelques nouveautés dans les sprites, les alertes, les flags/shields au dessus des villes...


les bateaux et les symboles des flottes dans le cadre à gauche (warship,galère, transport)..

je me répète mais j'aime beaucoup

Manu Militari
01/10/2009, 10h54
Oui donc a part le fait que tu peux avoir 13 choix pour un event (ce qui dans la pratique ne va probablement pas servir très souvent) et une joulie photo pour illustrer ton event (plutôt une bonne idée, mais ca reste du gadget), rien à se mettre sous la dent :o: Tsee, tsee :non: pas d'accord avec vous les gars. Mais on a pas le même point de vue, forcement je suis dévelopeur. :chicos:

One oft-requested feature for events is to have the AI chance be coded in the eventSimply that each action can have its own trigger. ... This makes it no longer necessary to have multiple versions of the same event for different conditions Je vous assure que si j'avais à coder, je serais super content de cette évolution. :roi: :ok:
Je me souviens encore quand je décortiquais la chaine d'évènement sur la guerre de 100ans avec l'arrivé sur le trone de Charles VII et les conséquences de l'assassinat du Duc de Bourgogne. On se noyait ... :ko:

And did I mention that commands can have their own triggers also? Par contre, là je vois pas très bien à quoi il fait référence ? "une commande ayant ses propres triggers", pas compris :???:

Bref, les évolutions sont là mais SOUS le capot, ... donc il faut aimer le camboui. :angel:

Voili, voilou

Coelio
01/10/2009, 15h43
Ah mais je ne doute pas que le carburateur soit super sexy maintenant... Mais on parle d'un jeu qui, hormis l'AGCEEP, n'a pour ainsi dire plus aucun mécano (le Mongolian :loose:).

Donc, grosso modo, les évolutions "technico-techniques", pour moi, ca revient plus ou moins à faire payer l'utilisateur pour une version Deluxe de l'AGCEEP. Ce qui en soit n'est pas infâmant, hein, mais il vaut mieux être clair :goutte:

Manu Militari
01/10/2009, 15h48
Ah mais je ne doute pas que le carburateur soit super sexy :ko: :rire: :lol: :lol: :lol: Excellent