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Voir la version complète : MP rules


hiensen
25/03/2007, 15h30
Game rules 1.1 :


IMPROVEMENTS

0.1 : Coastal/land forts level max is 5


TRADES

1.1 :The 2nd day of the game Axis are the first to make trades,later come the allies
1.2 :The first trades already done before to start playing must be respected till the war between the two sides concerned
1.3 :The trades between GER/SU and USA/JAP must be free and fair till the war or embargo event(for usa)
1.4 :The Allies are able to cancel some trades when their new factories put their ressource growth in the red


SPYS

2.1 : Coups or funding partisans(bugged) are not allowed on humans players
2.2 : Stealing techs or coups are the only thing authorized on AI nations(AI isn't able to kill correctly the spies)


UNITS IN THE FRONT

3.1 : Urban Limit is 36
3.2 : Amphibious landing is unlimited
3.3 : No SR through a territory that do not contain ground units or only contain retreating ground units while at the same time borders a territory that contain enemy ground units that are not retreating.
3.4 : Recycling units(disband) is allowed only if they aren't already encircled
3.5 : During peace time you must supplie ALL your OWN divisions,air and fleet in your OWNED provinces


DIPLOMACY

4.1 : Phoney wars isn't allowed,and when you are able to take last Victory Points or Anex do it quickly
4.2 : You must respect peace treaties and no agression pacts
4.3 : Selling units is forbiden when one of the two sides are in peace,except between UK and Commonwealth and ITA and GER


ALLIANCES

5.1 : When you join one Alliance you must stay in till the end
5.2 : USA cannot be played by human from 36 till vichy event and join only if :
-Axis put a feet in North and South America
-UK homeland is being invaded at 50% by Axis
-3 months after when Japan DOW allies
-at Pearl Harbour event
5.2 : Komintern alliances allowed
-Republican Spain,Communist China,Brazil or all countries having marxist/stalinist ideology
5.3 : Allies alliances allowed
-All countries the Axis DOW and all countries in the world in 1944
5.4 : Axis alliances allowed
-Austria,Hungary,Romania,Bulgary,Italy(when GER is nearly from Paris),Argentina,Nationalist Spain,Finland(after the end of Winter War event),Japan(at Pearl Harbour event)


EVENTS

6.1 : Japan must DOW Nat China at Marco Polo Bridge event
6.2 : Japan must accept no agression pact with SU at Khalkin Ghol event
6.3 : Germany must accept to DOW Poland at Danzig event
6.4 : SU must accept End of Winter WAR event and take his owned provinces,in the other hand if SU want to Bring Socialism,NAP with ger will end immediately
6.4 : France must accept Vichy event
6.5 : France must accept to give Indochina to Japan
6.6 : Japan must accept surrender event when his homeland is invaded
6.7 : Italy mustn't accept surrender event when his homeland is invaded(event bugged)
6.8 : USA mustn't accept Yamamoto assassination if Pearl Harbour is under Japan hands

EAST FRONT

11.1 : Full Ribbentrop/Molotov pact = GER can DOW SU after april 41
11.2 : Limited R/M pact = GER can DOW SU after april 40
11.3 : No R/M pact = SU and GER are free to DOW when they want
11.4 : Japan cannot attack SU when he join axis,he must accept NAP with him

PACIFIC FRONT

12.1 : Japan can DOW Allies after May 41
12.2 : Japan can DOW USA from 7 december 1941

NB

If one of these rules isn't respected by one player the game will be SAVED and this player will get DISSENT by the edit of the save !

marlouf
25/03/2007, 16h20
Ah, le retour des topics entiers sur les régles à appliquer en gpo (édictées par ... ?) pour obtenir un jeu comme en solo :lol:
Ca faisait longtemps...

hiensen
26/03/2007, 13h12
Pas besoin d'être rude,c'est un patchwork fait de règles que j'ai pu voir à droite et à gauche sur le forum paradox et xsorbit,ces règles ont également été postées sur le forum para pour des suggestions.:lol:
Elles ont ainsi été éditées plusieurs fois pour en améliorer plusieurs points,pour qui cherche un partie historique,faisant entrer les protagonistes à tour de rôle dans la danse,à l'abri des exploits(se servir des défauts du jeu à son avantage),je propose cela mais je ne l'impose pas,d'ailleurs pour la GPO du jeudi,plusieurs points ont étés laissés de côté pour mettre tout le monde d'accord comme le fait d'avoir un joueur USA dès 1936(un aberration à mon avis personnel).
MP rules pour les parties 1936 uniquement je précise.
Mes sources : Phadishar's rules,Anders' rules,Cohen's rules,Spartan's rules(Kostas,Kthnos,Knupp),Durruti's rules,Aggressor's rules.
Ce sont des joueurs/moddeurs très connus/competents sur le vnet,j'ai essayé un peu comme ils ont dû faire aussi prendre les idées qui traînent et les formuler dans un seul ensemble cohérent.:hello:

Leaz
26/03/2007, 19h20
C'est pas mal mais au final ça limite quand même grandement l'originalité des partie puisque tout est scripté.. plus d'attaques surprise, plus de renversement imprévus.. tout dépend de la partie que l'on veut, soit linéaire soit originale (avec le risque que tout soit plié en 42..).